سنگ مصنوعي

سنگ مصنوعي (معادل واژه انگليسي Artificial stone) تركيبي از سنگ‌ هاي طبيعي با مواد افزودني ديگر است كه مواد اوليه سنگ مصنوعي شامل تركيباتي نظير سيمان و افزودني هاي پليمري است كه سبب كاهش وزن و نصب سريع تر در آن ها خواهد شد. ايده ساخت سنگ مصنوعي به واسطه افزايش زيبايي و تنوع طرح و رنگ در نماي داخلي و نماي بيروني ساختمان ها، سنگ فرش و كف پوش ها و همچنين محوطه سازي هاي بيروني پديد آمد. توليد سنگ مصنوعي، پاسخي به نياز سليقه هاي مختلف در طراحي و فاكتورهاي فيزيكي و مكانيكي با كيفيت و هزينه بهينه است.

https://mahakcolumn.com/wp-content/uploads/2020/04/sange-yengi1-600x800.jpg


يكي از ويژگي هاي مهم در سنگ هاي مصنوعي و صراحي سنگي وزن، ضخامت و قيمت كمتر آن ها نسبت به سنگ هاي طبيعي است. از آنجا كه سنگ هاي مصنوعي از تركيب مجدد سنگ هاي طبيعي با مواد افزاينده ديگر ساخته مي شوند داراي قيمت كمتري نسبت به سنگ هاي طبيعي هستند. همچنين براي آماده نمودن يك سنگ طبيعي و استفاده آن در صنعت بايد كارهاي زيادي بر روي آن انجام گيرد كه اجراي فرايندهاي آن هزينه بر خواهد بود. با توجه به آن سنگ هاي مصنوعي ديگر نيازي به اين فرايندها ندارند و در كنار آن مي توان از طرح ها و رنگ هاي مختلف متناسب با سليقه مشتري توليد نمود. يك نكته ديگر در توليد سنگ هاي مصنوعي ضخامت كمتر آن ها است كه با توجه به مقاومت ساختاري بكار رفته در آن ها مي توان از آن ها در فنداسيون هاي خاص با توانايي بالا بهره گرفت. سنگ هاي مصنوعي به دليل رس بكار رفته در آن ها داراي قابليت تحمل گرمايي بالايي هستند كه اين ويژگي سبب شده از آن در ساخت فضاي خارجي و شومينه بهره برد. همچنين به دليل بكار رفتن سيمان در آن همانند ديگر محصولات سيماني عمر مفيد بالايي خواهد داشت.

سنگ مصنوعي ينگي شركت محك ستون

https://mahakcolumn.com/wp-content/uploads/2020/04/sange-yengi05.jpg

سنگ مصنوعي ينگي به دليل زيبايي، رنگ روشن متمايل به سفيد، مقاومت بالا، صيقل پذيري عالي، نسبت به ساير مصنوعات سنگي، مقاومت زياد در برابر باران هاي اسيدي و رنگ و طرح زيبا جزء منحصر به فردترين مصنوعات سنگي دنيا مي¬ باشد. سنگ ينگي با توجه به نوع طرح موج و رنگ زمينه به دسته بندي¬ هاي مختلفي از جمله سنگ ينگي بي موج، سنگ ينگي موج كبريتي، سنگ ينگي دنده گاوي، سنگ ينگي ابر و بادي و سنگ صراحي ينگي تقسيم مي گردد. در رخساره سنگ ينگي رگه هاي سياه ،قرمز و كرم مايل به قهوه اي ديده ميشود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.